مجمع عمومی عادی سالیانه مالکان مجتمع (آذر 1400) برگزار شد

image

مجمع عمومی عادی سالیانه مالکان مجتمع (آذر 1400) برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه مالکان مجتمع در روز جمعه 19 آذر 1400 در محوطه باز مجتمع برگزار گردید.

متعاقب ابلاغیه دعوت به تشکیل مجمع عمومی عادی مالکین مجتمع مسکونی پاسارگاد، جلسه مجمع از ساعت 11:15 الی 13:15 مورخ 1400/09/19 در محوطه مجتمع با شرکت مالکین بیش از نصف مساحت تمام قسمت‌های اختصاصی (چه بصورت حضوری یا از طریق آنلاین مطابق اصلاحیه آیین‌نامه برگزاری مجامع با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کورونا) یا نماینده آنها به مدت 2 ساعت برگزار گردید.

در ابتدا، آقای مهندس فاضلی‌فر، بازرس مجتمع، بیانات خود را ایراد و ضمن تقدیر از عملکرد هیأت مدیره، صورت‌های مالی مجتمع از شروع فعالیت هیأت مدیره جدید (10 آبان 1399) تا پایان آبان 1400 را مورد قبول دانسته و از زحمات و فعالیت های مدیریت و کارکنان مجتمع تشکر به عمل آوردند. پس از بیانات بازرس محترم، وضعیت پیشین و فعلی مجتمع توسط آقای طاقت، عضو هیأت مدیره، تشریح گردید تا کلیه حضار از برخی شرایط مالی مجتمع آگاهی یابند. آقای طاقت، همچنین، با توجه به وضعیت خطیر مجتمع به‌لحاظ ازکارافتادگی و تاریخ‌مصرف‌گذشته‌بودن سیستم اعلام حریق مجتمع و همچنین فرسوده بودن سازه‌های فضایی سقف مجتمع، حضار در جلسه مجمع را خطاب قرار دادند و بر اصلاح این دو نقیصه در کمترین زمان ممکن تأکید نمودند و همه حضار را تشویق به حمایت معنوی و مادی جهت پیگیری این دو موضوع نمودند که با تأیید و استقبال حاضرین مواجه شد.

در ادامه، آقای دکتر منزوی، عضو هیأت مدیره، عملکرد اعضای هیأت مدیره (شامل تعداد و محتوای جلسات هیأت مدیره) را به استحضار مالکان رساندند. همچنین ذکر شد که برای نگارش اساس‌نامه و آیین‌نامه داخلی مجتمع بیش از 50 ساعت کار کارشناسی صورت گرفته و مفاد آن در گروه مجازی مجتمع در اختیار مالکان قرار گرفته که اکثریت حضار مجمع با امضای خود آنها را بعنوان مقررات و ضوابط داخلی مجتمع به تصویب رساندند.

از آنجایی که بخشی از مطالبات مالکین، پیگیری وضعیت حدود و مستحدثات مجتمع و تعیین حریم آن بوده است، آخرین وضعیت اقدامات حقوقی انجام پذیرفته و اقدامات آتی ذیربط توسط آقای مهندس نارونی، عضو هیأت مدیره، تبیین گردید و به استماع مالکان محترم رسید. در این رابطه، بیان شد که مطابق با کارشناسی صورت گرفته توسط شرکت عمران کیش، هتل آبادگران مساحتی از زمین مجتمع پاسارگاد را در تصرف دارد. مضاف بر این، مشخص شد، 20 واحد پارکینگ سرپوشیده مجتمع طی روالی نامشخص، صرفا در سند واحدی متعلق به شرکت آبادگران درج شده است. در این راستا، ضرورت پیگیری این موضوعات از طریق مجاری قانونی مورد تأیید و تأکید اکثریت حاضران قرار گرفت.

سپس، آقای مهندس لبافان، رئیس هیأت مدیره، گزارشی از کلیه فعالیت های عمرانی که در طی یک سال گذشته در مجتمع صورت گرفته شامل نرده‌کشی به دور استخرها، نصب دوربین‌های مداربسته، نصب راه‌بند، نورپردازی مشاعات و فضای سبز، ساخت سایه‌بان دوچرخه، ساخت دفتر جدید مجتمع، تجهیز امکانات رفاهی مجتمع و... ارائه نمودند و در خصوص پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مجتمع خصوصاً بحث بازسازی سیستم اعلام حریق، اصلاح سازه فضایی سقف مجتمع و لزوم تعیین حریم و دیوارکشی دور مجتمع مطالبی را بیان نمودند.

در ادامه، آقای سعدی، حسابدار مجتمع، گزارش مبسوطی از حساب های مالی مجتمع شامل منابع مالی جذب‌شده و هزینه‌های عمرانی انجام شده تا پایان آبان 1400 و همچنین محاسبه شارژ بر مبنای تغییرات دستمزدها و نرخ تورم در سال جاری مطرح نمودند. بر این مبنا، رقم شارژ هر واحد در سال 1401، ماهانه 75,000 ریال به ازای هر مترمربع و هزینه اقدامات عمرانی انجام شده از آبان 1399 تا آذر 1400 برای هر واحد 396,041 ریال به ازای هر مترمربع (سهم مالکان) تعیین گردید که بدنبال تأیید حضار لازم‌الاجرا می‌باشد.

در جمع بندی، با توجه به بیانات اعضای هیأت مدیره، بازرس و حسابدار مجتمع، جناب آقای مهندس لبافان، بیاناتی را در خصوص ضرورت احداث دفتر جدید مجتمع و سایر پروژه‌های اجراشده در سال گذشته، نیازهای آتی و دورنمای مجتمع و برنامه‌ریزی‌های ذیربط ایراد نموده و از حاضران جهت مشارکت بیشتر به منظور نیل به اهداف آتی دعوت به عمل آوردند. همچنین، نیازهای مجتمع با پیش‌بینی رقم هزینه‌‌ای هر کدام مطابق با قیمت‌های استعلام‌شده مطرح گردید و ترتیب اجرای آنها بر اساس فوریت به شرح زیر اولویت‌بندی شد که پس از تأمین بودجه لازم توسط مالکین حداکثر ظرف ۴۵ روز، عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد: 1- اصلاح سیستم آتش‌نشانی 2- اصلاح سازه سقف فضایی مجتمع 3- دیوارکشی به دور مجتمع 

در پایان، برخی از حضار به ارائه انتقادات و نظراتشان پرداختند و هیأت مدیره نیز به سؤالات برخی بزرگواران پاسخ دادند.