آیین نامه مجتمع

image

آیین نامه مجتمع

 آیین‌نامه و منشور اخلاقی مجتمع مسکونی پاسارگاد کیش ویرایش اول (تیرماه ۱۴۰۰)

مقدمه: این آیین‌نامه، که برگرفته از قانون تملك آپارتمان‌ها، مبانی اخلاقی و آداب اجتماعی است؛ جهت رفاه حال، امنیت، کرامت و آسایش ساکنین محترم مجتمع مسکونی پاسارگاد کیش و به‌منظور جلوگیری از استهلاک و حفظ زیبایی مجتمع تهیه گردیده است و رعایت آن برای کلیه مالکان، ساکنان و بهره‌برداران الزامی می‌باشد. تأکید می‌گردد که این آیین‌نامه به هيچ عنوان بناي مداخله در حريم خصوصي ساکنان را به شرطي كه مخل آسايش سایرین و اضرار به غير نباشند، ندارد. بر این مبنا، ضروری است ضمن التزام به رعايت حقوق همسايگي و حسن همجواري؛ همواره رفتار، گفتار و منش اخلاقی دربرخورد درخور شأن با همسايگان سرلوحه امور قرار گیرد. تعاریف و اصطلاحات: مجتمع: منظور از مجتمع در این آیین‌نامه "مجتمع مسکونی پاسارگاد کیش" می باشد. مشاعات (قسمت‌های مشترک): شامل فضاها، مکان‌ها، محوطه‌ها، تجهیزات و وسایط مجتمع که مستقیم یا غیرمستقیم بصورت مشاعی (اشتراکی) مورد استفاده همگان است (نظیر آسانسور، راه‌پله، حیاط، لابی، کوریدورها، پارکینگ، فضای سبز، پشت بام، نمای ساختمان، بالکن‌های مشترک، وسایط رفاهی و تفریحی و ...). حق استفاده از قسمت‌های مشترک به کلیه مالکین یک مجتمع اختصاص داشته و منحصر به یک یا چند آپارتمان یا واحد خاص نمی‌باشد. قانون: کلیه قوانین جاری مملکت من جمله قانون تملک آپارتمانها، قوانین مالک و مستاجر، قوانین کیفری و حقوقی و ... هیأت مدیره: گروهی از مالکان که با رای اکثریت مالکان ساختمان انتخاب می‌شوند تا مسئولیت حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مصوب مجامع ساختمان را بر عهده بگیرند. مدیر ساختمان: فردی است که با تفویض اختیار هیأت مدیره ساختمان، عهده‌دار بلافصل انجام مسئولیت‌های هیأت مدیره است. مدیر ساختمان علاوه بر انجام تصمیمات مصوب مجمع، بر اجرای مفاد آیین‌نامه مجتمع، مدیریت کارکنان مجتمع، اطلاع‌رسانی وقایع و مصوبات، نظارت بر اثاث‌کشی و کنترل عبور و مرور، کنترل اجاره‌نامه یا سند مالکیت همسایگان جدید، دریافت شارژ و تسویه بدهی‌های پیشین، و رسیدگی به مشکلات ساکنان مسئولیت مستقیم دارد.

مفاد آیین‌نامه:

۱- زندگی خصوصی ساکنان مجتمع مادامی که مخل آرامش و آسایش دیگران نباشد، می‌بایست محترم شمرده شود.

۲- رفت و آمد در تمام مدت شبانه‌روز می‌بایست بدون سر و صدا و با رعایت احترام و آرامش دیگران انجام گیرد.

۳- برای صدا کردن افراد از راه دور بهترین راه استفاده از تلفن است، و فریاد زدن جهت فراخواندن افراد در محیط مجتمع یا صحبت کردن از طریق بالکن با همسایگان ممنوع می‌باشد.

۴- رفتار محترمانه با همسایگان در سرلوحه امور باشد و از ظاهر شدن با پوشش نامناسب در راه‌پله‌ها و مشاعات خودداری گردد.

۵- ساکنین طبقات بالاتر می‌بایست مراعات حال طبقات پایین تر را نموده و از ایجاد سر و صدا (نظیر دویدن کودکان و جابجایی وسایل) جلوگیری کنند. در این راستا، لازم است هنگام جابجا کردن وسایل و لوازم منزل، آنها را بلند نمود تا بر روی زمین کشیده نشود.

۶- استقرار لوازم در بالكن‌ها فقط تا ارتفاع ديواره خارجي آن مجاز بوده و نصب طناب يا آويز يا استقرار هرچيز ديگري كه از بيرون قابل رؤيت باشد مجاز نمي‌باشد.

۷- مالکین موظفند، نسبت به مستحکم نمودن قفل درب واحد خود اقدام کرده و در هنگام خروج از واحد همواره درب آن را قفل نمایند. در غیر این صورت، مدیریت و انتظامات مسئولیتی در قبال وقوع سرقت یا گم شدن اشیا از درون واحدتان را نخواهند داشت.

۸- حمل زباله می بایست با سطل یا کیسه‌های زباله سالم از هر یک از طبقات تا جایگاه زباله صورت گیرد به گونه ای که در زمان حمل، هیچگونه آثاری از زباله برجای نماند. جهت رفاه حال ساکنین، زباله ها روزانه در دونوبت راس ساعت ۱۱ صبح و راس ساعت ۹ شب (۲۱) به خارج درب مجتمع و داخل سطل مخصوص زباله انتقال یابد. در این راستا، ضروری است، زباله‌ها به داخل سطل های بزرگ مشترک هر طبقه پیش از ساعت‌های مذکور منتقل شوند. همچنین از قراردادن زباله بیرون درب ورودی واحدها، داخل کوریدورها و روی درب سطل‌های بزرگ مشترک خوداری فرمایید.

۹- ریختن زباله‌های خرد (مانند ته سیگار، دستمال کاغذی، پوست میوه، پوست تنقلات و ... ) در مشاعات ممنوع می‌باشد.

۱۰- اجراي هرگونه تغییر یا تعمیر بنا یا نصب سازه جدید در داخل واحد فقط با داشتن مجوز كتبي مدير مجتمع كه در آن موارد ايمني در نظر گرفته شده باشد (و در صورت احتمال آسیب به واحدهای مجاور یا زیرین و بالایی پس از کسب رضایت از مالک واحد مربوطه)، مجاز خواهد بود.

۱۱- در صورتی که هر یک از ساکنین مبادرت به انجام تعمیرات ساختمانی (بصورت کلی و جزئی) در واحد خود نماید، حمل و نقل مصالح اضافی و نظافت محل‌های مشاع بر عهده خود آن فرد خواهد بود. در این خصوص پرداخت هزینه شارژ جهت نظافت مجتمع به منزله عدم رعایت نظافت مشاعات در حین تعمیرات نخواهد بود.

۱۲- نزاع و درگیری در مجتمع چه لفظی و چه فیزیکی ممنوع می‌باشد و ساکنین جهت رفع سوء تفاهمات و اختلاف نظرها می‌بایست به مدیریت مجتمع مراجعه کنند و یا در جلسات مشترک با همفکری با بزرگان مجتمع چنین مسائلی را حل و فصل نمایند.

۱۳- کنترل صدای وسایل صوتی و تصویری (رادیو، تلویزیون، ضبط، زنگ تلفن و ...) در داخل واحدها به گونه‌ای که موجب اذیت دیگر ساکنین نگردد، الزامی می‌باشد.

۱۴- ایجاد سرو صدا در مشاعات در فاصله زمانی ۱۲ شب تا ۹ صبح ممنوع است. همچنین، ایجاد سر و صدا در داخل واحد بحدی که خارج از واحد شنیده شود و مزاحم واحدهای اطراف شود نیز در همین محدوده زمانی ممنوع است. این زمان، زمان سکوت نامیده می‌شود. البته در تمام ساعات روز، ایجاد سر و صدای خارج از عرف ممنوع است.

۱۵- ساکنینی که تمایل به برگزاری دورهمی در واحد خود را دارند می‌بایست: الف) حداکثر تا پیش از آغاز ساعت سکوت (ساعت ۲۴) نسبت به خاتمه آن اقدام نمایند. ب) مراسم مذکور نباید با ایجاد سر و صدای غیرمتعارف همراه باشد. ج) جهت ورود مهمانانی خارج از مجتمع با مدیریت مجتمع هماهنگی شود.

۱۶- به کودکان بیاموزیم که از آسانسور به عنوان وسیله بازی استفاده نکنند. در صورت بروز مشکل برای کودکانی که به تنهایی از آسانسور استفاده می‌کنند مسئولیت آن به عهده والدین می‌باشد.

۱۷- مبلغی به عنوان هزینه تعمیرات آسانسور در اسباب کشی‌ها (حمل لوازم مجاز) از ساکنین دریافت می‌گردد. (بدیهی است هزینه دریافتی از مالکین که قصد سکونت دائم در ساختمان دارند با مستاجرین متفاوت می‌باشد). هزینه مزبور در هر زمان توسط مدیریت مجتمع محاسبه و دریافت می‌شود. مبلغی که بعنوان هزینه تعمیرات آسانسور در اسباب‌کشی‌ها از ساکنین دریافت میگردد در حساب ذخیره مجتمع نگهداری شده تا عنداللزوم از آن استفاده شود. بعلاوه، در صورت بروز هرگونه سانحه و آسیب جدی به کابین آسانسور در هنگام اسباب کشی، پرداخت کلیه خسارات مالی و جانی به عهده شخص استفاده‌کننده می‌باشد.

۱۸- به منظور حفاظت از آسانسور و راه پله ها هنگام اسباب کشی اعم از ورود و یا خروج به مجتمع باید اثاثیه با نظارت و همراهی نگهبان به داخل آسانسور منتقل شود. هنگام اسباب‌کشی، حداکثر دقت ممکن جهت آسیب نرساندن به کف، سطوح و دیوارهای راهروها و پله ها را به‌عمل آورید.

۱۹- به منظور جلوگیری از سلب آسایش ساکنان، تعمیرات داخل واحدها و اسباب کشی در ساعات خاصی که توسط مدیریت مجتمع تعیین گردیده است (ساعت ۱۴-۹ صبح و ۱۷-۲۱ بعدازظهر) قابل انجام است. همچنین ضروری است پیش از اقدام، با مدیریت مجتمع هماهنگ شود.

۲۰- کلیه مالکین می‌بایست در صورت مسافرت و عدم حضور در واحد خود به مدت طولاني (خالی بودن واحد به مدت طولانی)، موافقت کنند که در شرايط اضطرار (نظیر آتش سوزی یا ترکیدگی لوله‌های آب در دوران غيبت خود)، مدير مجتمع به همراه يك نفر از نگهبانان براي رفع نقص و مشكل بوجودآمده مجاز به ورود به واحد باشند و پس از ختم كار نسبت به تهیه صورت‌جلسه اقدامات انجام‌شده مبادرت گردد. در این خصوص، در صورتی که منشأ خسارات به سایر واحدها و مشاعات از واحد مالک در حال سفر باشد، جبران هزینه خسارات وارده به عهده مالک واحد غایب (یا در حال سفر) می‌باشد.

۲۱- تحویل دادن کلید یدک واحد به نگهبانان و کارکنان خدماتی مجتمع ممنوع است. چنانچه مالکین تمایل داشته باشند کلید یدک خود را به مدیریت مجتمع دهند، تأکید می‌گردد که مدیر مجتمع هیچ‌گونه مسئولیتی بابت وسائل، اشیا و دارایی‌های قیمتی موجود در واحد ندارد.‌ چنانچه مقرر است که کلید تحویل‌داده‌شده به مدیر مجتمع در اختیار بستگان و آشنایان مالک واحد قرار گیرد، این موضوع می‌بایست از طریق نامه با امضای مالک به مدیر مجتمع اطلاع داده شده و پس از استفاده نیز کلید واحد به مدیر مجتمع عودت شود.

۲۲- بستن شیر کپسول گاز و فلکه آب واحدها (به جهت جلوگیری از آتش سوزی و همچنین نشتی آب و تخریب ساختمان)، هنگام مسافرت الزامی است.

۲۳- قرار دادن وسایل خطرناک (سمی، آتش‌زا، برنده و ...) در محل‌های مشاع و پارکینگ ممنوع می‌باشد.

۲۴- به لحاظ تردد ساکنین محترم، از تجمع و قراردادن اسباب و اثاثیه در جلوی درب آسانسور، ورودی ساختمان و کوریدورهای مجتمع پرهیز شود.

۲۵- گذاشتن هر نوع وسیله اعم از گلدان، جاکفشی، جالباسی، کالسکه کودک و غیره بخصوص گذاشتن کفش در جلو درب ورودی هر واحد مطلقا ممنوع است.

۲۶- نگهداری مواد آتش‌زا و خطرناک در داخل واحدها و انباری‌ها ممنوع است.

۲۷- یادگیری نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی برای کلیه ساکنین الزامی می‌باشد.

۲۸- حفظ، نگهداری و استفاده صحیح از تأسیسات و مشاعات ساختمان شامل: درب، دیوار، حیاط، باغچه، پشت‌بام، کلیدها و تابلوها و خطوط برق، شاسی زنگها، تلفن، چراغ‌ها، کپسولهای آتش نشانی، آسانسورها و سایر اشیاء و وسایل مربوط به مجتمع و ... برای تمامی ساکنین مجتمع الزامی است ( بدیهی است در صورت وارد آوردن هرگونه خسارت به مجتمع، پرداخت کلیه هزینه‌های خسارت وارده که توسط هیأت مدیره برآورد می‌گردد، توسط فرد خاطی الزامی است).

۲۹- مالکان بایستی همزمان با خرید و تملک آپارتمان، مشخصات خود و آپارتمان مورد تملک خود را برای بهره‌برداری از خدمات مکان‌های اشتراکی به هیات مدیره اعلام نمایند.

۳۰- مالکان بایستی هنگام تحویل گرفتن آپارتمان خود از فروشنده دقت کافی را به عمل آورند چون هیأت مدیره هیچ مسئولیتی نسبت به قسمت های اختصاصی واحدها ندارند.

۳۱- خرید و فروش یا اجاره واحد مسکونی حتماً به اطلاع مدیریت مجتمع برسد.

۳۲- اجاره يك واحد به بيش از يك خانواده مغاير قانون بوده و ممنوع است.

۳۳- هزینه‌های مشترک ساختمان (شارژ) می‌بایست در ابتدای هر ماه (حداکثر تا روز پنجم هر ماه) پرداخت گردد. لازم بذکر است، طبق ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ها پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است. چنانچه بیش از سه ماه از پرداخت حق شارژ گذشته باشد، هیأت مدیره بر اساس اختیارات خود در مقررات مجتمع، میتواند با احتساب هزینه های متعلقه از طریق قانون اقدام کند. در این راستا ماده ۱۰ قانون تملک آپارتمان‌ها - ماده ۱۰ مکرر - بیان می‌دارد: در صورت امتناع مالک یا بهره‌بردار از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طرف مدیر یا هیات مدیران بوسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه میشود. هرگاه مالک یا بهره‌بردار ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیات مدیران می‌توانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از ارائه خدمات مشترک به واحد و ساکنین آن از قبیل اجازه عبور و مرور، نظافت، آب، برق، آسانسور و غیره خودداری کنند و درصورتیکه مالک و یا بهره‌بردار همچنان اقدام به تسویه حساب ننماید، اداره ثبت محل آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیأت مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ‌شده اجرائیه صادر خواهد کرد. عملیات اجرایی وفق مقررات اجرای اسناد رسمی صورت خواهد گرفت، و البته مدیر یا هیأت مدیران موظف می‌باشند که به‌محض وصول وجوه مورد مطالبه یا ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک، فوراً اقدام نمایند. البته، چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک ممکن یا مؤثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه می‌توانند به مراجع قضایی شکایت کنند و دادگاه‌ها این گونه شکایات را خارج از نوبت رسیدگی کرده و قادرند مالک و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی محروم نموده و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه نمایند. همچنین در صورت امتناع مالک یا بهره‌بردار از پرداخت شارژ و سایر هزینه‌های مصوب مجتمع، دفاتر اسناد رسمی بنابر رای دادگاه موظف می‌باشند، تنظیم هر نوع سند انتقال، اجاره، رهن، صلح، هبه و غیره را منوط به ارائه گواهی تسویه حساب هزینه‌های مزبور (که به تأ‌یید مدیر یا مدیران ساختمان رسیده باشد) نمایند.

۳۴- هر واحد می‌بایست هزینه برق و آب مصرفی خود را پرداخت نماید و بهاي برق و آب مصرفی هر واحد خارج از هزينه شارژ مي‌باشد.

۳۵- به دنبال تأخیر در پرداخت شارژ، به ازاي هر ماه تاخير جريمه‌اي بر میزان بدهي به ساكن واحد تعلق مي‌گيرد. دیرکرد در پرداخت شارژ، بخشودگی‌های اعمال‌شده به هر منظور را ملغی می‌نماید.

۳۶- عدم حضور یا خالی بودن واحد، دلیلی بر عدم پرداخت هزینه‌های مشترک (شارژ) و سایر هزینه‌های مصوب مجمع ساختمان نبوده و همه مالکان، ملزم به پرداخت شارژ ماهانه و هزینه‌های عمومی مصوب و... می باشند.

۳۷- هزینه‌های تعميرات اساسي و كلي مجتمع، اصلاح و بهبود بنای مجتمع، و همچنین تعمیرات پيش‌بيني‌نشده مجتمع برعهده كليه مالکین است و لذا ضروری است پس از تصویب موضوع در مجمع ساختمان و با ابلاغ كتبی مدير مجتمع، کلیه مالکین نسبت به پرداخت مبلغ مورد درخواست اقدام نمايند.

۳۸- ساکنانی که قصد تخلیه واحد مسکونی خود را دارند می‌بایست قبل از تخلیه با مدیریت ساختمان تسویه حساب کرده (چه از لحاظ هزینه های مشترک یا شارژ و چه از لحاظ سایر هزینه‌های مصوب مجمع ساختمان) و برگ تسویه را هنگام اسباب‌کشی به نگهبانی ارائه کنند. بدیهی است مدیریت و نگهبانی مجتمع مجاز به جلوگیری از خروج وسایل واحدی می‌باشد که برگ تسویه نداشته باشد.

۳۹- ساکنان جدید الورود (اعم از مالکان و مستأجران) باید قبل از حمل اثاثیه برگ مجوز ورود اثاثیه را از هیات مدیره دریافت کنند. (نگهبان مجتمع بدون این مجوز اجازه ورود اسباب به داخل مجتمع را نخواهند داد). ورود مستأجر جدید به مجتمع و خروج مستأجر قبلی با مجوز مدیریت صورت می‌پذیرد. جهت صدور مجوز اسباب‌کشی برای مستأجرین جدیدالورود، یک نسخه از قرارداد فیمابین مالک و مستأجر می‌بایست در اختیار مدیریت مجتمع قرار گیرد.

۴۰- مالکان میتوانند در صورت تمایل برای اطلاع‌رسانی فروش یا رهن و اجاره واحدهای خود مراتب را به هیات مدیره اطلاع دهند تا از طریق درج در وبسایت اینترنتی مجتمع اقدام گردد و حق کمیسیون معاملات از طریق مشاوران املاک مجوزدار به حساب درآمد‌های مجتمع منظور گردد.

۴۱- با توجه به اینکه وجهه یک مجتمع به افراد ساکن در آن بستگی دارد، از مالکینی که در صدد اجاره‌دادن واحد خود هستند، تقاضا می‌شود برای رعایت حال همسایگان، از اجاره واحد خود به افراد مجرد (شامل دانشجویان پسر یا دختر) و خانواده‌های پرجمعیت اکیدا خودداری فرمایند.

۴۲- هرگونه اجاره دادن "کوتاه مدت" واحدها اعم از روزانه، هفتگی و ماهانه ممنوع است. قرارداد اجاره هر واحد می‌بایست بصورت رسمی منعقد شده باشد.

۴۳- به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در پرداخت هزینه‌های شارژ و ... موجر و مستأجر در هنگام عقد قرارداد در این خصوص به توافق رسیده و مراتب عیناً در قرارداد فیمابین مکتوب گردد.

۴۴- در صورت ایجاد خسارت به مشاعات از سوی مستأجر، شخص وی پاسخگو بوده و در صورت عدم جبران هزینه‌ها مالک جوابگو بوده و موظف به پرداخت کلیه هزینه‌های مصروف می‌باشد.

۴۵- چنانچه به هر دلیلی حضور مستأجر در مجتمع باعث ایجاد مشکل، آزار و ناراحتی برای جمعی از ساکنین شود، پس از اعلام مدیریت مجتمع به مالک، وی موظف به تذکر به مستأجر است و چنانچه مشکل بر روال قبل باقی بماند، مالک می‌بایست نسبت به تعویض مستأجر ظرف مدت یک ماه اقدام نماید.

۴۶- کلیه ساکنان و مهمانان آنها می بایست از انجام هر گونه رفتاری که باعث سلب آسایش دیگر همسایگان، بر هم زدن نظم و انضباط، عدم رعایت نظافت و پاکیزگی مجتمع و خسارت به آن گردد پرهیز نمایند.

۴۷- به یمن سکونت افراد بافرهنگ و فهیم در این مجتمع، شایسته است کلیه اهالی و مهمانان عزیز، در رفتار و کردار، شئونات اجتماعی و اخلاقی را لحاظ فرمایند. از همه ساکنان و بهره‌برداران مجتمع مؤکدا تقاضا می‌شود قوانین کشور و همچنین چارچوب‌های فرهنگی و خانوادگی مورد توافق همگان را رعایت فرمایند. قوانین حجاب و پوشش اسلامی و اصول عرفی پوشش برای مردان و زنان واجب بوده و عدم رعایت آن قابل اغماض نمی‌باشد. لذا، استفاده از پوشش ناکافی و نامناسب در مشاعات ممنوع بوده و در صورت مشاهده حتی در مرتبه اول، مطابق با قوانین جاری کشور رسیدگی خواهد شد.

۴۸- به منظور رعایت امنیت مجتمع، در صورت مشاهده افراد غریبه و غیرمرتبط در مجتمع، مراتب را به نگهبانی اطلاع دهید.

۴۹- در صورت وقوع هر گونه خسارت از سوی ساکنین به کلیه مشاعات مجتمع که توسط نگهبان مشاهده و گزارش شود، کلیه هزینه های خسارت وارده به همراه جریمه مربوطه اخذ خواهد شد.

۵۰- حتماً در جلسات عمومی مربوط به مجتمع که از طرف هیات مدیره برگزار می شود، شرکت فرمایید. در غیر اینصورت تصمیمات اکثریت آرای حاضر با توجه به ماده ۱۳ قانون تملک آپارتمانها برای حاضرین و غایبین نیز قابل اجرا بوده و غایبین حق هیچگونه اعتراضی را ندارند. مالکینی که نمی توانند شرکت کنند، می‌توانند فرد دیگری را بعنوان جایگزین خود معرفی نمایند (در این راستا، فرد جایگزین حداکثر می‌تواند نمایندگی دو واحد دیگر را برعهده داشته باشد و در رای‌گیری مربوطه شرکت کند).

۵۱- با توجه به نوع معماری مجتمع و محدودیت فضا و مکان، نگهداری هر گونه حیوان اعم از اهلی و خانگی در مشاعات مجتمع مطلقاً ممنوع است.

۵۲- پهن کردن لباس، ملحفه ، پتو و ... روی دیوار بالکن، نصب دیش ماهواره، حصیر یا پرده کشیدن و محصور کردن بالکن به هر نحو و یا تغییر شکل نرده های بالکن بطوریکه در معرض دید عموم باشد، مطلقا ممنوع می‌باشد.

۵۳- به منظور کنترل رفت و آمدهای متفرقه، در خصوص جلوگیری از ورود اشخاص ثالث مانند سرویس های فروشگاه‌ها و غذاهای بیرون‌بر و امثال آن به نگهبان دستور موکد داده شده است. لذا، از کلیه ساکنین خواهشمند است با نگهبان در این رابطه همکاری و هماهنگی لازم را مبذول فرمایند. (لازم به توضیح است گاه خدمات سرویس دهی بصورت پیک موتوری بوده و ورود موتور بدون هماهنگی به محوطه ممنوع میباشد).

۵۴- حداقل هفته‌ای یکبار اطلاعیه های تابلو اعلانات را مطالعه فرمایید. نصب آگهی و اطلاعیه در تابلو اعلانات به منزله ابلاغ آن به هر یک از مالکین خواهد بود. اطلاعیه هیأت مدیره به روی تابلو اعلانات با مهر معتبر می باشد.

۵۵- نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و شکایات خود را کتباً به مدیر ساختمان تحویل نمایید و مطمئن باشید در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

۵۶- از نوشتن به روی درب و دیوارها و تابلو شماره واحدها و غیره درمشاعات خوداری فرمایید.

۵۷- حق استفاده از فضای سبز محوطه ، گل کاری ، درخت کاری و کلیه امکانات در مشاعات، برای استفاده عموم است و ساکنین محترم بایستی در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند. بخصوص به کودکان بیاموزیم که از خراب کردن گل ها و درختچه ها و از ریختن هرگونه زباله هر چند کوچک، به داخل باغچه ها جداً خودداری کنند. هرگونه آسیب رساندن به فضای سبز محوطه مشمول جریمه و جبران خسارت خواهد شد.

۵۸- از پرتاب زباله و آشغال از تراس به پایین اکیدا خودداری فرمایید. ۵۹- هنگام بازی کودکان و نوجوانان در محوطه مجتمع مواظب آنها باشید، پلکان‌ها، لبه استخر، و لبه بعضی از باغچه ها خطرناک بوده و ممکن است باعث حادثه گردد. مدیر مجتمع، هیأت مدیره و انتظامات در این موارد هیچگونه مسئولیتی ندارد.

۶۰- پارکینگ‌های مجتمع بصورت مشاعی متعلق به همه واحدها بوده و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استفاده از آنها، بر عهده مجمع ساختمان و نحوه مدیریت آن بر عهده هیأت مدیره است.

۶۱- در رابطه با میهمانان و کارگران خدماتی وابسته به هرواحد، ساکن واحد مربوطه مسئول نظم و انضباط و تردد آنان در نقاط مشاع (و حتی ایجاد هر نوع خسارات احتمالی از سوی آنان به مجتمع) است.

۶۲- اقدامات و فعالیت‌های اکیدا ممنوع در مجتمع شامل موارد زیر است:

۱-۶۲. شستشوی هر نوع وسیله (فرش، موکت، پتو و ...) در مشاعات

۲-۶۲. دستکاری خطوط برق، تلفن و تأسیسات مرتبط با آب، گاز و کپسول‌های آتش نشانی توسط هر یک از ساکنین

۳-۶۲. شستشو و تعمیر خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه در داخل حیاط و پارکینگ

۴-۶۲. قراردادن هرگونه وسیله در محلهای مشاع و پارکینگ برای مدت طولانی

۵-۶۲. قراردادن کفش، جاکفشی و دوچرخه در کوریدورها

۶-۶۲. دستکاری و به هم زدن نمای ساختمان، نظیر بستن طناب در بالکن ها، استفاده از دیوارهای بالکن جهت خشک کردن لباس و فرش، نصب توری، یا حذف و اضافه کردن به نمای فعلی تراس، نصب تجهیزات و تزیینات غیرمتعارف در تراس (مخصوصا به نحوی که از بیرون قابل رویت باشد)

۷-۶۲. نگهداری حیوانات پر سروصدا و مزاحم همسایگان نظیر پرندگان آوازخوان، کاسکو، سگ، گربه و ... که باعث سلب آسایش همسایگان گردد.

۸-۶۲. ریختن (یا گذاشتن) غذا برای پرندگان و سایر حیوانات در کلیه فضاهای مجتمع (به منظور مخدوش شدن بهداشت و پاکیزگی محیط مجتمع)

۹-۶۲. نصب تابلو و قاب عکس بر روی دیوارهای مشاع مجتمع و همچنین نقاشی و تغییر رنگ دیوارهای مشاع

۱۰-۶۲. تبدیل واحد مسکونی به دفتر کار و فعالیت‌های اقتصادی-تجاری، محل خرید و فروش و واسطه‌گری، عرضه خدمات و ...

۱۱-۶۲. هر گونه رفتار و کرداری که بر خلاف شئونات و قوانین جاری کشور باشد

۱۲-۶۲. استعمال دخانیات در راهروها و مشاعات مسقف مجتمع

۱۳-۶۲. استفاده اختصاصی از مکانهای مشاع

۱۴-۶۲. نصب هر گونه گیرنده صوتی و تصویری در مشاعات

۱۵-۶۲. دوچرخه سواری و بازی و سروصدای کودکان در کوریدورها (راهروها)

۱۶-۶۲. ریختن مایعات و پرتاب اشیا مانند ته سیگار، جلد سیگار، مشما، نایلون، زباله، میوه و غیره به طبقات پایین‌تر، محوطه مجتمع و فضای سبز

۱۷-۶۲. نگهداری مواد منفجره و آتش زا در داخل واحد

۱۸-۶۲. استعمال و نگهداری مواد مخدر و مشروبات الکلی در داخل مجتمع

۶۳- در صورت نقض آیین نامه توسط ساکنان و مالکان، در مرتبه‌ اول تذکر شفاهی داده شده و در مرتبه دوم بصورت کتبی به ایشان تذکر داده می‌شود و برای سومین بار با تهیه استشهاد در مجتمع و یا ارسال اظهارنامه بصورت قانونی با خاطی برخورد می‌گردد.

۶۴- این آیین نامه پس از ابلاغ از سوی هیأت مدیره لازم‌الاجرا و لازم‌الاتباع است. مالکان و مستأجران جدید می‌بایست پیش از اسباب کشی، نسخه کتبی این آیین نامه را امضا نمایند. از موجرین محترم تقاضا می‌گردد مفاد آیین‌نامه را به اطلاع مستاجرین رسانده و یادآور گردند که ایشان نیز ملزم به رعایت تمامی مفاد آیین‌نامه می‌باشند. این آیین نامه در ۶۴ بند شامل کلیه موارد لازم‌الرعایه توسط ساکنین، تحت ویرایش نخست، در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲۲ در جلسه رسمی هیأت مدیره مطرح و پس از همفکری با مالکین به تصویب رسیده است و از این تاریخ در حکم قانون داخلی مجتمع بوده و رعایت آن برای کلیه مالکین، مستأجرین و ساکنین و بهره‌برداران الزامی می‌باشد.